تاریخچه به وجود آمدن لباس - پاتن مکث
20 درصد تخفیف برای خرید اولی ها با کد PATANMAX !

تاریخچه به وجود آمدن لباس

تاریخچه به وجود آمدن لباس

در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه به وجود آمدن لباس آشنا کنیم.

پیش از این بررسی داشته باشیم به اولین پوشش بشر:

اولین پوشش بشر

اولین کسانی که لباس را ساختند نئادرتال ها بودند. پیش از بررسی نحوه طراحی لباس نئادرتال ها بیایید به گذشته مروری داشته باشیم تا بدانیم اجداد ما چگونه از خود در برابر سرما و گرما حفاظت میکردند. پیش از نئادرتان ها، هوم سایپینز ها زندگی میکردند که غار نشین بودند و بسیار حساس دربرابر سرما و گرما بودند.

هوم سایپینز ها برای گذران زندگی خود شکار میکردند واز این رو به فکر این افتادند که با پوست خرس میتوانند بدن خود را در برابر سرما حفاظت کنند. پس از آن انسان های اولیه به تقلید از هوم سایپینز پوست خرس ها را میکندند و به تن میکردند تا بتوانند از عصریخبندان جان سالم به در ببرند.

بعد از چند دهه پیروی از روش هوم سایپینز برای حفاظت در برابر سرما مردم دیگر برهنه نبودند، اما یک مشکل بزرگ وجود داشت و آن هم این بود که پوشش های حیوانی برای فصول گرم مناسب نبودند و بدن را گرم تر میکردند. از این رو آنها تصمیم گرفتند بدن خود را با تکه ای برگ بپوشانند و اولین کشف آنها این بود که با رشتن الیاف گیاهی میتوانند پوشاک تابستانی به تن داشته باشند. این گونه اولین پارچه کشف شد.

تاریخچه به وجود آمدن لباس

اولین پوشاک الیاف طبیعی

اجداد ما تقریبا از تمام گیاهان برای رستن استفاده میکردند و در حال آزمون و خطا بودند. تا اینکه با رستن گیاه کتان، نخ کتان را به دست آورند و بعد از بافت آن به صورت زنجیری مانند و روبرو هم توانستند پارچه ای را برای حفاظت خود در برابر گرما تهیه کنند و از لطفات آن نیز لذت ببرند. لقب قدیمی ترین فیبر منجمد و منسجم جهان به پارچه کتان میرسد.

الیاف طبیعی از ابتدا دارای طرفداران بسیاری بوده و همچنان اکثر افراد مایل به پوشیدن این نوع لباس هستند. برای مشاهده لباس های الیاف طبیعی ما کلیک کنید. (خرید لباس الیاف طبیعی)

مانتو کتی کنفی
پوشاک الیاف طبیعی

نئودرتال ها چگونه لباس را میدوختند؟

و اما بپردازیم به اینکه چگونه نئودرتال ها چگونه پوشاک را طراحی کردند.

نئودرتال ها تا حدود زیادی شبیه انسان ها بودند و دندان ها و چشم های بزرگ تر از اسان معمولی داشته اند. آنها هوش و زکاوت زیادی دشتند و حداقل از 400 هزار سال پیش تا 40 هزار سال پیش بر روی کره زمین زندگی میکردند.

آنها با استفاده از وسیله تیزی که با تراشیدن سنگ درست کرده بود که امروزه به آن قیچی میگویند پارچه ها را به شکل گونی میدوختند.

با گذشت چندین سال باز هم مشاهده میشد که انسانها با همان روش های قبلی لباس به تن میکردند. اگر به زمان پادشاهان مصر گذری داشته باشیم میبینیم که آنها از پارچه کتان برای پوشاک خود استفاده میکردند چرا که آب و هوای مصر باستان همیشه گرم بود. پارچه کتان خنک و نازک ااست و بدن را در برابر گرما حفاظت میکند از این رو محبوب ترین متریال برای تابستان است.

اولین طراحی صنعتی پوشاک در جهان

چارلز فردریک ورث ملقب به پدر طراحی در سال 1825میلادی در لینکلنشاین در انگلستان به دنیا آمد. وی از یازده سالگی در کارخانه چاپ پارچه مشغول به کار شد و در بیست سالگی به پاریس رفت. او برای جلب توجه مشتریان لباس هایی طراحی کرد البته لباس ها در ابتدا ساده بودند و همان طرح های ساده نیز طرفداران زیادی داشت و همین انگیزه او برای شروع کسب و کارش بود. از جمله برترین طراحی های این فرد، طراحی لباس ملکه و شاهزاده ها بود.

چارلز فردریک سرانجام در سن 55سالگی خود را بازنشست کرد و پسرانش راه او را ادامه دادند. پس از فردریک طراحان مشهور زیادی پا به این هنر گذاشتند و آثاری خارق العاده ای نیز داشتند اما فردریک به دلیل اینکه اولین طراح جهان بود نامش همیشه زنده است.

طراحی صنعتی پوشاک

طراحی لباس شرکت تولید پوشاک اندیشه

شرکت اندیشه نیز با به کار گیری بروز ترین متدها و روش ها امروزه در ابعاد صنعتی پوشاک را تولید کرده به گونه ای که اکثر افراد ایرانی در کمد خود حداقل یک محصول از برند اندیشه دارند.

هم اکنون شما میتوانید سفارش های خود را در تعداد زیاد به شرکت اندیشه بسپارید تا لباس ها براساس مد روز و خواسته شما طراحی و تولید شوند.

برای مشاوره و ثبت سفارش با ما در تماس باشید. (09152209821)

برای آشنایی بیشتر با مجموعه ما کلیک کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *